FAQ

Szanowni Państwo, w trakcie codziennej pracy bardzo często spotykamy się z pytaniami dotyczącymi zarówno etapu przygotowania do rozprawy, jej przebiegu, jak i zasad współpracy z Kancelarią. Usługi, które realizujemy, oparte są na jasnych i niezmiennych warunkach. Zapewniamy również kompleksową obsługę powierzonych nam spraw, czyli zarówno pomoc w przygotowaniu dokumentacji, wszelkiego rodzaju wniosków, jak i odpowiedzi na pozwy. Nasza obsługa obejmuje również reprezentację Klienta przed sądem oraz w trakcie negocjacji prowadzonych ze stroną przeciwną. Ze względu na tak szeroki zakres świadczonych usług prawnych, zdecydowaliśmy się na zamieszczenie na naszej stronie kilku pytań i odpowiedzi. Są to kwestie najczęściej przywoływane przez naszych Klientów. Mamy więc nadzieję, że udzielone odpowiedzi przybliżą Państwa do pełnego zrozumienia charakteru naszych działań oraz profesjonalizmu, z jakim podejmujemy się rozwiązania powierzonych nam problemów prawnych.

  • W jaki sposób mogą umówić się z adwokatem?

Ze względu na codzienny charakter pracy prawnika, konieczność jego obecności w Prokuraturze, Sądzie etc., należy wcześniej skontaktować się z biurem Kancelarii w celu uzgodnienia dokładnej godziny spotkania z adwokatem. Da to Państwu gwarancję jego obecności oraz czas przeznaczony wyłącznie Państwu. W celu umówienia się na konsultację prawną bądź spotkanie informacyjne wystarczy zadzwonić po następujący numer telefonu: +48 600 367 287. Możliwy jest także kontakt drogą elektroniczną. Wówczas prosimy o wiadomość wysłaną pod adres: kancelaria@szlas.pl.

  • Czy informacje, które przekazuję adwokatowi są bezpieczne?

Tak. Zgodnie z obowiązującym prawem zarówno adwokaci, jak i aplikanci zobowiązani są do zachowania bezwzględnej tajemnicy zawodowej, z której zwolnić może ich jedynie Sąd. Pełną poufnością objęte są zatem zarówno informacje przekazywane przez Klienta w formie ustnej, jak również dostarczana do biura Kancelarii dokumentacja związana z daną sprawą.

  • Czy obsługa kancelarii zagwarantuje mi wygraną w danej sprawie?

Nie. Nie dajemy naszym Klientom takiej gwarancji, gdyż byłoby to wprowadzeniem ich w błąd. Możemy zapewnić, że jako prawnicy dołożymy wszelkich starań, aby ich problem prawny został rozstrzygnięty zgodnie z oczekiwaniami, ale gwarancji, że tak się stanie – nie damy. Każdy nasz Klient musi być świadomy tego, że nie od woli adwokata zależy ostateczny rezultat sprawy. Ma na niego wpływ szereg różnych czynników – w tym także stanowisko strony przeciwnej. Jednak wieloletnie doświadczenie oraz wiedza, którą posiadamy, pozwala nam dokonywać wnikliwej analizy każdej ze spraw. Na tej podstawie już na samym początku współpracy jesteśmy w stanie informacyjnie określić stopień trudności danego problemu oraz oszacować szanse na powodzenie planowanych działań. Zawsze jednak zaznaczamy, że są to jednak wnioski o charakterze informacyjnym, nie zaś zobowiązujące obietnice. Ostateczny wyrok i rezultat danej sprawy zależy od decyzji niezawisłego i niezależnego sądu.

  • Kancelaria znajduje się w Gdyni – czy mogę jej powierzyć sprawę, która toczy się przed sądem znajdującym się w innym mieście?

Tak. Działamy głównie na terenie Trójmiasta, ale jeżeli sprawa naszego Klienta tego wymaga – także w innych częściach kraju. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że wielokrotnie miejsce rozpraw zostaje wyznaczone niezależnie od Państwa miejsca zamieszkania. Dlatego też pozostajemy do Państwa dyspozycji również w sytuacjach, kiedy obsługa prawna (głównie reprezentacja w trakcie rozprawy) będzie odbywać się poza Gdańskiem.

  • Moja sprawa jest już w toku. Czy w związku z tym mogę powierzyć ją adwokatowi?

Tak. Wielu Klientów zwleka z decyzją podjęcia współpracy z Kancelarią i powierzenia jej prowadzenia sprawy – głównie z obawy przed wysokimi kosztami. Później, już w jej trakcie, tkwią w przekonaniu, że na taką obsługę jest już za późno. Nic bardziej mylnego. Wstąpienie adwokata do sprawy możliwe jest praktycznie na każdym jej etapie – bez względu na jej charakter, stopień zawiłości oraz dotychczasowy przebieg. Oczywiście im wcześniej zdecydują się Państwo na takie wsparcie, tym szanse prawidłowego, ukierunkowanego na zabezpieczenie Państwa interesów działania będą większe.

  • Czy podejmując się współpracy z Kancelarią będę zobowiązany do uczestniczenia we wszystkich rozprawach?

Jeżeli obecność nie jest wymagana – nie. Pełnomocnictwo adwokata upoważnia prawnika do pełnego reprezentowania Państwa stanowiska przed sądem. Wówczas Państwa obecność w trakcie rozprawy nie jest obligatoryjna.

  • Zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu danej sprawy – czy Kancelaria mi to zapewni?

Kancelaria bez wątpienia dołoży wszelkich starań, aby przebieg sprawy był płynny i zmierzał do możliwie jak najszybszego jej rozstrzygnięcia. Nie jest jednak w stanie tego zagwarantować, gdyż w praktyce ma na to wpływ wiele różnych czynników – także stanowisko strony przeciwnej i wykorzystywane przez nią argumenty, które nie zawsze da się przewidzieć.

  • Zamierzam zlecić Kancelarii pełną obsługę sprawy – jakie obowiązki będą wówczas spoczywały na adwokacie?

W ramach kompleksowej obsługi prawnej Kancelaria przejmuje na siebie obowiązek:

      • udzielenie Klientowi wszelkich niezbędnych informacji związanych z przebiegiem sprawy,
      • przygotowania pism procesowych oraz pełnej dokumentacji sprawy,
      • szczegółowego zapoznania się z dotychczasową dokumentacją sprawy oraz bieżącego śledzenia nowych dokumentów i akt sprawy,
      • kompleksowego doradztwa oraz ustalenia z Klientem szczegółów dalszego postępowania (proponowana przez adwokata strategia działania musi zostać przez Klienta zaaprobowana),
      • udziału w czynnościach postępowania i reprezentowania stanowiska Klienta.
  • Zamierzam zlecić Kancelarii pełną obsługę sprawy – jakie obowiązki będą spoczywały na mnie?

Do obowiązków, które pozostają po stronie Klienta, zalicza się:

      • bieżące informowanie adwokata o nowych informacjach związanych ze sprawą, które mogą mieć wpływ na jej dalszy przebieg;
      • bezwzględne i natychmiastowe dostarczenie Kancelarii wszelkich dokumentów sprawy – również nowych, które pojawiają się już w trakcie jej prowadzenia;
      • utrzymywanie stałego kontaktu z adwokatem,
      • terminowego regulowania opłat za wynagrodzenie adwokata.
  • Jestem już umówiony na spotkanie z adwokatem. Jakie dokumenty powinienem ze sobą zabrać?

To bardzo ważne pytanie. Odpowiednie przygotowanie do spotkania z adwokatem pozwoli prawnikowi na natychmiastowe wniknięcie w charakter sprawy. Prosimy więc o zabranie ze sobą:

      • pełnej dokumentacji sprawy – wszystkich dokumentów, którymi Państwo dysponujecie (oczywiście związanymi ze sprawą);
      • pełne nazwy prawne podmiotów, które są zaangażowane w sprawę;
      • daty poszczególnych zdarzeń;
      • korespondencję (w szczególności tę administracyjną) związaną ze sprawą;
      • listę potencjalnych świadków.
  • Jaki jest koszt porady prawnej?

Ustalany jest zawsze indywidualnie. Wynika przede wszystkim ze stopnia trudności danej sprawy, a co za tym idzie – czasu, który adwokat musi poświęcić na jej przeanalizowanie. Jednak orientacyjnie możemy wskazać, że koszt porady oscyluje w granicy od 150 do 300 zł.

  • W jaki sposób finalizowane jest wynagrodzenie adwokata?

Umożliwiamy Klientom Kancelarii skorzystanie z takiej formy rozliczenia, która jest dla nich najwygodniejsza. Oczywiście doradzamy również przy jej wyborze – bardzo często jest to konsekwencją charakteru sprawy. Rozliczenie może więc mieć charakter:

      • ryczałtowy (obejmuje wówczas stałą stawkę wynagrodzenia),
      • godzinowy (wynika z godzinowego nakładu pracy prawnika),
      • premiowy (tzw. premia od sukcesu).
  • Czy możliwe jest umówienie się na spotkanie z prawnikiem poza wyznaczonymi godzinami pracy Kancelarii?

Tak. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że życie zawodowe i rodzinne naszych Klientów niejednokrotnie uniemożliwia im ustalenie godzin spotkania z adwokatem w czasie stałej pracy Kancelarii. W sytuacjach wyjątkowych możliwe jest oczywiście uzgodnienie terminu spotkania poza stałymi godzinami.

  • Jak mogę uzyskać informację dotyczącą dokładnych kosztów obsługi prawnej?

Taką informację przedstawi adwokat. Po zapoznaniu się z charakterem sprawy, jej stopniem złożoności oraz wszystkimi aspektami będzie w stanie dokonać wyceny obsługi prawnej.

  • Jestem przedsiębiorcą – czy mogę powierzyć Kancelarii stałą obsługę prawną mojej firmy?

Tak. Kancelaria podejmuje się obsługi Klientów indywidualnych oraz biznesowych. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie negocjacji czy opiniowania umów biznesowych. Realizujemy także doradztwo i wspomagamy codzienne działania firmy (w ich prawnym zakresie).